|
|
10.1
- Pozycje: fudo-dachi
- Uderzenia/cięcia: morote-tsuki (jodan, chudan, gedan)
- Kopnięcia: hiza-geri (chudan)
- Test sprawnościowy: 50 x zaciskanie pięści. 10 przysiadów na całych stopach
- Teoria i komendy: zasady bezpieczeństwa: sala, szatnia, ubiór itp.
Strefy: jodan, chudan, gedan, znaczenie słowa kiai
|
|
|
|
10.2
- Pozycje: zenkutsu-dachi
- Uderzenia/cięcia: uraken-shomen-uchi
- Bloki: morote gedan-barai
- Kopnięcia: hiza-geri chudan + kiai
- Renraku: krok w tył do zenkutsu-dachi i powrót do fudo-dachi
- Test sprawnościowy: 10 skłonów w przód
- Teoria i komendy: pozycja seiza siadanie i wstawanie, ukłony. Znaczenie słowa naore
|
|
|
|
10.3
- Pozycje: yoi-dachi, heiko-dachi
- Uderzenia/cięcia: seiken-tsuki (jodan, chudan, gedan).
- Bloki: gedan-barai
- Kopnięcia: hiza-geri jodan + kiai
- Renraku: krok w tył do zenkutsu-dachi z morote gedan-barai i powrót do fudo-dachi
- Test sprawnościowy: 10 pompek
- Teoria i komendy: znaczenie słowa karate iosu
|
|
|
|
9.1
- Pozycje: heisoku-dachi
- Uderzenia/cięcia: oi-tsuki (jodan, chudan, gedan)
- Bloki: jodan-uke
- Kopnięcia: mea-keage
- Renraku: trzy kroki w przód/tył w zenkutsu-dachi z oi-tsuki
- Test sprawnościowy: 10 przysiadów, 10 kołysek
- Teoria i komendy: prawidłowy wygląd karategi i wiązanie pasa, liczenie po japońsku do 10
|
|
|
|
9.2
- Pozycje: musubi-dachi
- Uderzenia/cięcia: gyaku-tsuki (jodan, chudan, gedan)
- Bloki: soto-uke
- Kopnięcia: kin-geri
- Renraku: trzy kroki w przód/tył w zenkutsu-dachi z gyaku-tsuki
- Test sprawnościowy: 10 przysiadów, 10 kołysek
- Teoria i komendy: znaczenie słów sensei, shihan i senpai
|
|
|
|
9.3
- Pozycje: neko-ashi-dachi
- Uderzenia/cięcia: seiken-ago-uchi
- Bloki: uchi-uke
- Kopnięcia: mae-geri
- Renraku: trzy kroki w przód/tył w zenkutsu-dachi z oi-tsuki/gyaku-tsuki/uke, obrót z gedan-barai itd.
- Test sprawnościowy: 10 pompek na pięściach, 10 kołysek
- Teoria i komendy: znaczenie słów kyoku-shin-kai
|
|
|
|
8.1
- Pozycje: kokutsu-dachi
- Uderzenia/cięcia: shuto-sakotsu-uchi-komi
- Kopnięcia: soto-keage
- Renraku: trzy kroki w przód w zenkutsu-dachi z keri, obrót z morote gedan-barai itd.
- Test sprawnościowy: 10 przewrotów w przód, mostek
- Teoria i komendy: przysięga Dojo.
|
|
|
|
8.2
- Pozycje: moroashi-dachi, uchi-hachiji-dachi
- Uderzenia/cięcia: shuto-sakotsu-uchi
- Kopnięcia: uchi-keage
- Renraku: krok w tył w zenkutsu-dachi z gedan-barai plus gyaku-tsuki i powrót do fudo-dachi
- Test sprawnościowy: 10 przewrotów w tył, szpagat
- Teoria i komendy: nogare I
|
|
|
|
8.3
- Pozycje: sanchin-dachi
- Uderzenia/cięcia: shuto-ganmen-uchi
- Kopnięcia: mea-geri jodan
- Renraku: trzy kroki w przód w zenkutsu-dachi z uke plus gyaku-tsuki obrót z gedan-barai
- Kata: kihon kata I
- Test sprawnościowy: 10 x gwiazda, 10 skłonów w przód siedząc w maksymalnie szerokim rozkroku
- Teoria i komendy: nogare II
|
|
|
|
7.1
- Pozycje: kiba-dachi
- Uderzenia/cięcia: uraken-sayu-uchi, uraken-hizo-uchi
- Kopnięcia: kansetsu-geri
- Renraku: trzy kroki w przód w sanshin-dachi z tsuki/uchi/keri/uke, obrót poprzez przekrok
- Kata: taikyoku I
- Test sprawnościowy: 10 x stanie na rękach pod drabinkami
- Teoria i komendy: ibuki
|
|
|
|
7.2
- Pozycje: tsuruashi-dachi
- Uderzenia/cięcia: uraken-yoko-uchi (jodan, chudan)
- Kopnięcia: kakato-geri
- Renraku: trzy kroki w przód w zenkutsu-dachi z mea-geri + gyaku-tsuki, obrót z morote gedan-barai
- Kata: taikyoku II
- Test sprawnościowy: 15 sekund stanie na rękach pod drabinkami
- Teoria i komendy: etykieta dojo
|
|
|
|
7.3
- Pozycje: kake-dachi
- Uderzenia/ięcia: shuto-mawashi-uchi
- Bloki: shuto mawashi-uke
- Kopnięcia: yoko-keage, ushiro-keage
- Renraku: trzy kroki w przód w kokutsu-dachi z shuto-mawashi-uke, obrót poprzez przekrok
- Kata: sakugi I
- Test sprawnościowy: 10 x sprężynka
- Teoria i komendy: historia Kyokushin Karate
|
|
|
|
6.1
- Pozycje: pozycja walki
- Uderzenia/cięcia: seike- tate-tsuki (jodan, chudan, gedan)
- Kopnięcia: mawashi-geri gedan
- Renraku: trzy kroki w przód w pozycji walki z gyaku tate-tsuki, obrót poprzez zakrok
- Kumite: 5 x 1 minuta
- Kata: sakugi II
- Test sprawnościowy: 10 x scyzoryk, szpagat w bok na piętach
- Teoria i komendy: twórca nowoczesnego Kyokushin Sosai Mas Oyama
|
|
|
|
6.2
- Pozycje: krok dostawny w pozycji walki
- Uderzenia/cięcia: tetsui-hizo-uchi, tetsui-yoko-uchi (jodan, chudan, gedan)
- Kopnięcia: mawashi-geri chudan
- Renraku: trzy kroki w przód w zenkutsu-dachi z mae-keage/yoko-keage/soto-keage + gyaku-tsuki, obrót
- Kumite: 10 x 1 minuta
- Kata: taikyoku III
- Test sprawnościowy: 10 przeskoków w przysiadzie przez klęczącego partnera
- Teoria i komendy: wiedza na temat Światowej Organizacji Karate
|
|
|
|
6.3
- Pozycje: przekrok i zakrok w pozycji walki
- Uderzenia/cięcia: tetsui-kome-kami-uchi, uraken-shita-tsuki
- Bloki: osae-uke
- Kopnięcia: mawashi-geri jodan
- Renraku: trzy kroki w przód w zenkutsu-dachi z kin-geri/mae-geri/mawashi-geri + gyaku-tsuki, obrót
- Kumite: 15 x 1 minuta
- Kata: pinan I
- Test sprawnościowy: 10 x przeskok przez pas
- Teoria i komendy: wyniki Polaków na MŚ i ME
|
|
|
|
5.1
- Pozycje: poruszanie się z partnerem w pozycji walki
- Uderzenia/cięcia: seiken-mawashi-uchi
- Bloki: morote-uke
- Kopnięcia: yoko-geri-chudan
- Renraku: trzy kroki w przód w pozycji walki z mae-geri/mawashi-geri/yoko-geri + gyaku tate-tsuki, obrót
- Kumite: 20 x 1 minuta
- Kata: pinan II
- Test sprawnościowy: 5 podciągnięć na drążku
- Teoria i komendy: znajomość słów ze słownika japońskiego
|
|
|
|
5.2
- Pozycje: poruszanie się w pozycji walki z dowolnymi technikami ręcznymi i nożnymi stosując bloki, uniki, zmianę dystansu oraz kiai
- Uderzenia/cięcia: yonhon-nukite
- Bloki: uchi-uke i gedan-barai
- Kopnięcia: ushiro-geri chudan
- Renraku: trzy kroki w przód w pozycji walki z Oi tate-tsuki + Gyaku tate-tsuki, obrót
- Kumite: 25 x 1 minuta
- Kata: sakugi III
- Test sprawnościowy: 10 przeskoków nad przeszkodą z przewrotem przodem na materacu
- Teoria i komendy: komendy stosowane na treningu Kyokushin Karate
|
|
|
|
5.3
- Pozycje: poruszanie się w pozycji walki + walka z cieniem
- Uderzenia/cięcia: nukite ippon/nihon
- Bloki: juji-uke (jodan, gedan)
- Kopnięcia: yoko-geri jodan
- Renraku: trzy kroki w przód w pozycji walki z oi tate-tsuki + gyaku tate-tsuki + mae-geri/mawashi-geri/yoko-geri, obrót podnosząc ręce
- Kumite: 30 x 1 minuta
- Kata: pinan III, kihon kata II, sanchin kata
- Test sprawnościowy: przejście w szerz sali na rękach, elementy samoobrony
- Teoria i komendy: komendy stosowane na zawodach Kyokushin Karate
|